LPSWV Liessel

Welkom op de website van LPSWV Liessel de leukste en gezelligste kleindierenvereniging van Nederland!

Onze vereniging

Welkom,

Kleindieren vereniging LPSWV Liessel is opgericht medio 1984.

De vereniging heeft zich als doel gesteld het in stand houden van kleindierenrassen evenals het fokken van nieuwe rassen, zoals deze omschreven zijn in de Nederlandse standaard.

Kleindierenvereniging LPSWV is een vereniging die zich inzet voor de liefhebbers van konijnen, hoenders, dwerghoenders, siervogels, watervogels, cavia`s en kleine knagers. Dat het houden van kleindieren een leuke vrijetijdsbesteding kan zijn ervaren reeds vele liefhebbers.

Onze kleindierenvereniging telt meer dan 70 leden van 6 tot 90 jaar, waarvan ruim de helft actief is in de kleindierensport. Ook zijn er leden die voor hun plezier enkele dieren houden, maar hier nauwelijks mee fokken. Leden kunnen als daar voor behoefte bestaat, geïnformeerd worden over de verzorging, de huisvesting of de voeding van de dieren. Beginnende liefhebbers kunnen wij de weg wijzen naar eventueel goed fokmateriaal. Ook de meer ervaren fokker zal zich bij ons prima op zijn plaats voelen. Middels 6 vergaderingen worden onze leden op de hoogte gehouden over wat er zich binnen onze hobby leeft en afspeelt.

Het eerste weekend van november staat onze clubshow op het programma. Deze show wordt gehouden bij zorgboerderij "De Hoeve" www.zorgboerderijdehoeve.nl/

De druk bezochte show en ledenvergaderingen bewijzen dat er behoefte is aan onze vereniging. Twijfelt u nog om lid te worden?.... neem gerust contact op voor meer informatie!

Wij heten iedereen harte welkom!